Nom: L'Assassinat del professor de música
Autor: Jordi Sierra i Fabra
Editorial: Barcanova
Col·leccio: Antaviana nova
Any d'edicio: 2011
Preu: 9.20 €
Resum del llibre
Un professor i amant de la música anomenat Gustau Vallbona té tres alumnes anomenats Irene, Robert i Anton, i que tenen moltes dificultats a tot el tema de la música. Un dia en Gustau li fa la travanqueta al professor d’educació física i al dia següent el tres alumnes reben un missatge amb una fotografia d’en Gustau penjant d’un tanc d’aigua, al costat del tanc hi havia un rellotge que marcava les dues en punt i un missatge que deia “parc, a les 9”. Tots van arribar a temps per rebre un sobre amb una carta que els hi explicava que tenien que fer per salvar al seu professor. Explicava com tindrien que resoldre unes proves i si ho feien abans de les dues podrien desactivar la trampa i salvar en Gustau. A cada proba que resolien rebien una lletra que al ajuntar-les totes sabrien on estava la trampa. La primera prova consistia en una sopa de lletres on tenien que trobar 45 paraules relacionades amb la musica i quan les trobessin totes es formaria una frase amb les lletres que no havien sigut seleccionades, la frase deia així “la primera pista la té en guillem, el nostre estimat bidell” així que van anar a casa seva i ell els va entregar el segon sobre. En el segons sobre hi havia dos enigmes, un per a la primera lletra i l’altre per saber on tenien que anar a buscar la següent pista. Al primer enigma hi van trobar una llista de noms del quals dos d’ells van néixer el mateix any, d’aquests dos tenien que trobar la consonant mes repetida i seria la primera lletra. per resoldre’l van anar a demanar un ordinador a una amiga anomenada Lluïsa i van buscar la informació a internet. L’any era el 1813 i la lletra era la “R”. A l’altre enigma, hi havia unes figures que resolent el enigma els va donar el nom del carrer rei i el numero 30. El numero 30 del carrer rei era una gelateria, allà es van trobar amb el missatger que els hi va donar un altre sobre amb dues pistes més. En una hi havia un pentagrama i tenien que saber quina cançó era. La cançó era “Imagine” del John Lennon i amb això sabien la segona lletra la “I”. Per el segon enigma necessitaven saber a quina ciutat, quin dia, mes i any, l’Ígor Stravinski va estrenar la seva composició la consagració de la primavera. El pròxim sobre el trobarien al carrer de parís numero 30 a una botiga anomenada “la primavera”. Una senyora que es deia consagració els hi va donar el pròxim sobre. Al acabar de resoldre els nous puzles van arribar a l a conclusió de que tenien que anar al carrer mira-sol i la nova lletra era la “A”. Van tenir que preguntar a un policia on estava el carrer però al final van arribar. Era un solar deshabitat i per trobar la següent pista van tenir que lluitar amb uns esbarzers, però finalment ho van aconseguir. El nou sobre els va portar directes al safareig d’una tal senyora cuca en busca d’un washboard. La nova lletra era la “F”. Van tenir que anar a molts llocs i resoldre molts enigmes però finalment ho van aconseguir, la paraula que formaven totes les lletres era FABRICA. Quan finalment van arribar a la fabrica eren gairebé les dues però ho havien aconseguit. Es van trobar amb la sorpresa de que en Gustau estava be i de que no havia sigut segrestat, que ell havia organitzat tot aquell joc per demostrar als seus alumnes que ells sabien molt de musica però que nomes necessitaven concentrar-se.
Opinio:ha sigut un llibre molt divertit encara que amb alguns moments de tensio ja que almenys jo pensaba que lo de Gustau Vallbona era veritat i no havia sigut cosa d'ell